Jag såg vitögat i mitt liv igår...

...och det var ingen skön känsla.

Svart eller vitt.
Antingen eller.
Nu eller då.
Jag eller du.

Inget av det är bloggförfattarens melodi...

Men igår spelade en säregen melodi. Jag blev tvungen att gradera det liv jag haft. Jag blev tvungen att se det som varit och inse att det var jag i egen hög person som upplevt det. Att det var hon, kvinnan jag ser i spegeln framför mig som flera gånger varit nära döden.

Det var svart eller vitt.
Det var antingen eller.
Det var nu eller då.
Och det var definitivt jag eller du.

Igår gick det upp för mig, och att det gått som det gått för mig kanske inte är någon slump...?

Vem har bestämt att jag ska leva?
Vem har planerat mitt öde?
Vem är skyldig till allt detta?
Är det jag som ska ta på mig skulden för mitt eget liv?

Ja, vem skulle det annars vara...???

Guilty as charged!

Det är jag, bara jag, som bestämmer hur mitt liv ska se ut.
Jag kommer aldrig kunna skylla på någon annan för att jag gjort de val jag gjort.

Hur kunde jag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0