Att lyckas med det omöjliga!

Det är det väl bara jag som gör? Och alla andra otursförföljda människor ute i världen.

' Du kunde lika gärna sagt att du sett ett Ufo ', var mannen på bilfirmans kommentar.

Jag skulle förflytta bil och hästtransport från gårdsplanen till stallplanen, (ca 30 meter), och ja, jag hade väl lite bråttom (som om jag någonsin inte har bråttom).

Jag har satt upp ett plaststaket, och svängen blev tydligen lite snäv. Men alltså, jag märkte knappt att jag körde på staketet, det vek sig under transporten och en stolpe gick av. Och vilken fart hinner man få med bil och släp på 15 meter?
image96

Jag körde över de 15 meterna till andra gårdsplanen och gick snabbt ut och kollade transporten, ingen fara, en liten buckla på skärmen och så ena positionslyktan som lossnat bara.
image99


Senare när jag skulle koppla loss transporten upptäcker jag till min förvåning att den inte går att få av. Jag får ta fram SLÄGGAN och förflytta mitt drag si sådär fem cm åt sidan. Efter den behandlingen var det mindre snett men se själva. Långt ifrån rakt.
image97

Jag har fått förklarat för mig att för att ett drag ska kunna böja sig på det sättet måste det jag kör på generera i lika mycket kraft som krävs för att böja så mycket järn.

' Hade du sagt att du blivit påkörd bakifrån och transporten är flis hade jag trott på dig ' , säger den smarta bilreparatören. Han hade tydligen sett ett drag som var lite mindre böjt än mitt, och det var efter en rejäl krock.

' Du är säker på att det inte står en stor sten vid staketet? Jag tror det gör det, bara att du inte sett det. Åk hem och kolla. '

Jag har för länge sedan ledsnat på att förklara, så jag bara hummar och lovar att för säkerhets skull kolla en extra gång när jag kommer hem. Men se själva...
image98

Det positiva för mig är att balkarna och allt som draget sitter fast i är helt och sitter bra, det negativa är att det kostar nära sextusen att fixa det ändå. Och bilen och draget är fem år gamla!

Att lyckas med det omöjliga!

Få höra era historier? Hur lyckades ni med det omöjliga?


Kommentarer
Pernilla*

Att det alltid ska hända dig, jag tycker så synd
om dig. STACKARE kram

2007-10-10 @ 11:30:53
Jag

Men det är ju så, har inte du lärt dig? Åsa är ju Åsa och ingen annan, hon lyckas med allt!!!

2007-10-10 @ 16:47:21
Pernilla*

jo det har jag ju.. Det hände ju saker med bilen under de 5 veckorna på min praktik.. vem kommer att glömma att vi använde fogsvansen under bilen i fram eller hur du "fixade" middag med hjälp av bilen? Men roligt hade jag och mätt blev jag!

2007-10-11 @ 09:47:10
Sofie/syster

camill har enteori på hur det kan blivit som det blev. han tyckte vi var oerhört dumma som inte fattade det! hehe

2007-11-01 @ 23:30:23
URL: http://sofieb.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0