Vem vann påskägget?

Här är kommentarerna som var ena deltävlingen i kampen om påskägget på påskfesten påskafton.


Jag tycker att jag borde vinna påskägget därför att:

"Alltid kul med fest och en kul överraskning"


"Jag måste vinna ditt hemliga påskägg för att då skulle jag ge det till min efterhängnsne, storstadsskadade, vällustige, halvefterblivne, totalt skelögde, genomsyrat inkonsekvente bror, för att hedra er och för att glädja vår rotlösa samvaro under denna lidandets, kristna högtid"


"Det finns en blomma vit som snö, som ej kan vissna som ej kan dö. Dess namn känner du nog igen, äkta vänskap kallas den. Du är dessutom ***censur*** så det är din kristliga plikt att ge mig ägget"


"Rida har alltid varit min grej. Tillsammans med dig skulle min hobby bli top note. Du är min vän. Puss och glad påsk min vän från din vän" (Jag kan inte riktigt uttyda det markerade ordet, men det gick minsann bra på påskafton. Jag är nog för klarsynt idag)


"För jag känner ingen utom Åsa och behöver uppmärksamhet"


"Jag ditt påskgodis vill vinna, eller ditt hjärta finna. Ge det till mig eller en go tjej. Hursomhelst tack för fest, var en himmla fin gest. Du fantastiska underbara, synd jag till Götet fara. Ge mig nu ditt ägg, alla andra är ju drägg"


"Jag är värd detta ägg för att jag är yngst, trevligast och kan dessutom klippa ditt hår gratis... men bara om jag vinner påskägget"


"Jag tycker jag borde vinna ägget eftersom detta var den bästa medicinen efter allt trist det sista (du och jag vet). Och för att värdinnan är den bästa vän sedan jag var liten. Någon man kan prata med och som förstår. Även om vi inte pratar eller ses varje dag så tänker jag på dig. /En som snart har din fyllesäng klar ***censur***."


"Ja du Åsa. Varför tycker du jag borde vinna snygging?"


"Om Majk vill ha skjuts te Götet 'e de änna bäst att jag vinner."


"För att jag är den enda äkta Göteborgaren här ikväll"


           
Öldrickare             Bröderna tävlar!          Yngsta gästen         Vinnaren i mitten          "Ja, ja, ta snabbt nu"



Väkomna att gissa...                     

                                          Vem skrev vad?

                                                               Majk
                                                               Lakt
belönades med -1 p
                                                               Berra belönades med 3 p
                                                               Jalle
                                                               Daniel
                                                               Dennis
                                                               Anna
                                                               Lina
                                                               Linnea
belönades med 5 p
                                                               Annika
                                                               Erika
belönades med 1 p


Kommentarer
Peter

Man borde vart där så skulle jag ju ha vunnit :)

2008-04-02 @ 14:53:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0