Hade glömt bort...

...hur det kunde kännas när något känns riktigt jobbigt och fel. Tänk vad bortskämd man blir i sitt nya liv.

Pratade lite med grannen om det, och ska man hårddra det så har vi ju tydligen per automatik rätt.

Kanske ser jag bara problemen, men faktum är att jag själv inte ser en fungerande framtid om det ska vara på det sättet. Och då är det väl inte så konstigt om jag grubblar och mår dåligt över det.
På dagarna, på nätterna och däremellan...

Om jag ändå kunde bry mig om lite mindre...

På dagarna, på nätterna och däremellan...

Hur länge klarar man av att leva i en bubbla utan att sticka hål på den...

På dagarna, på nätterna och däremellan...

När bubblan spricker står vi ju där, och det är så dags då, när man byggt upp saker.
Detta får mig att bromsas. Att inte skynda utan dra mig tillbaka.
Vågar inte bygga upp saker som faller sedan.

Min omtanke sårar.
Min omtanke är i vägen.
Min omtanke sätter press.
Min omtanke skapar stress.

Om jag ändå kunde bry mig om lite mindre...

På dagarna, på nätterna och däremellan...


Kommentarer
Peter

Om man inte riskerar så är det svårt att vinna något. Och som en kund sa till mig en gång som har byggt upp ett antal företag. Varje gång det gick åt skogen med företaget så försökte han glömma allt bra. För att på så sätt känna att man lyckas ännu bättre med nästa företag.

Det ligger nog något i det. Eller som Dia Salma sjunger. "Den som spar, han har, snart bara pengar kvar. Köp upp dina pengar innan dom tar slut." Kanske att gå lite långt, men ändå.

2008-08-06 @ 17:20:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0