vackra människor runt mig

Åh mina vackra underbara nära... Ni är helt otroliga som ger mig så mycket. På frågan om jag fortfarande känner så här...? Jag vet faktiskt inte. Inte som då, nej det gör jag inte. Och kanhända har jag valt ut vilka jag har kontakt med utifrån hur jag kände då. Självklart känns livet hopplöst och ensamt ibland då när mörkret kryper inpå, men jag tror, jag hoppas iaf, att jag genom mina erfarenheter blivit starkare. Det gjorde ont, ja det gjorde det. Jag förintades nästan, ja det gjorde jag. Både fysiskt och psykiskt, ja så var det. Men jag tror jag är en liten, liten bit på väg nu... Men kanske jag inte märker hur lång bit förrän jag kan se tillbaka på denna tid i framtiden.

När är det dags att vända sig om?


När är det dags att vända sig om och se tillbaka?
Vem håller handen på min axel då?
Idag tror jag jag vet det.
I princip samma som då, jag måste bara låta bli att skaka av mig händerna som ömt läggs på min axlar. "Kan själv" skadar ibland mer än man anar.
Som sagt, ibland måste man vara i framtiden för att förstå dåtiden.
Åh vad jag önskar att framtiden som hör till dagens dåtid kom.


Kommentarer
Johanna mamman

Jag tror att du redan har vänt dig om och sneglat bakåt några ggr redan, jag tror nog att du innerst inne vet att det inte är så farligt längre och att handen på axeln inte försvinner även om du försöker skaka av den...jag hoppas iaf att du känner så:)

2008-12-05 @ 14:25:46
URL: http://superkoll.blogg.se/
Mia

johanna tog mina ord...

2008-12-05 @ 16:18:40
URL: http://trueness.bloggproffs.se/
Anonym

Åh... oj...

Åh igen...

2008-12-06 @ 23:59:54
URL: http://rik.blogg.se/
Norrland

... men du... glöm inte bort att leva nu. Idag. För stunden. Om vi lever för att våga se vår dåtid, om vi lever på hoppet inför framtiden så rinner livet snabbt iväg.

2008-12-11 @ 14:55:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0