Vet ni vad låten handlar om?

Det var inte hon som skrev den, det var han...

Fasader i vårt liv... Det liv vi skapar. Den människa vi förlorar då vi släpper våra fasader och faller. Om människor i vår närhet som försvinner från oss på grund av att vi inte släpper in dom. Om en djup ånger över att låta personen gå. Om en djup ånger över att inte öppna och släppa in...
Läs texten så förstår ni. Om ni är av det slaget...

Om att vara sig själv för en liten stund.
Naken-utan fasader.
Tillägnade några speciella personer i mitt liv.
Ni vet vilka ni är


Och alla omkring, dom märker ingenting

Finns det nåt mer att säga,
säg finns det nånting mer
Jag var väl ingen ängel,
jag förnekar inte det
Men nu när det är över,
så finns du överallt
Oohh

Ont, det gör ont, men det går
Det gör ont en stund på natten,
men inget på dan
Du vet att det gör ont,
det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, dom märker ingenting
Det gör ont, så ont

Här finns så många minnen,
allt vi gjort i våra dar
Fattiga och rika
Det finns för många minnen kvar
Men om jag kunde glömma,
då kunde jag bli fri
Oohh

Ont, det gör ont, men det går
Det gör ont en stund på natten,
men inget på dan
Du vet att det gör ont,
det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, dom märker ingenting
Det gör ont
Ooohh

Det sista jag behöver,
är flera minnen utav dig
Men nu när det är över
Oohh
Då finns du överallt

Ont, det gör ont, men det går
Det gör ont en stund på natten,
men inget på dan
Du vet att det gör ont,
det gör ont, men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring, dom märker ingenting
Det gör ont, oh, så ont (Så ont)
Dom märker ingeting men,
ohh, det gör ont
Ont, det gör ont, det gör ont


Kommentarer
Mia

åhh underbara du!!!!

hörde den förut idag och började tänka och se...



ödet???



leendet smyger sig fram igen. Tack!

2008-12-02 @ 19:01:48
URL: http://trueness.bloggproffs.se/
Mia

åhhh underbara du!

hörde låten i förmiddags och började funderade på texten... (ödet ännu en gång?)

den blir så ortoligt sann när man ser den!



2008-12-02 @ 21:46:49
URL: http://trueness.bloggproffs.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0