Dåså, dags att uppdatera!

Men var i jösse namn ska jag börja?

Lilla Ebba frodas och mår bra och är ju nu inte så liten längre. Hon har slutat tugga på saker, och det märks på flera sätt att hon är en vuxen hund i huvudet.
Lovliga saker som kommer i Ebbas väg går dock ett hemskt öde till möte...

image144
Ebba dödar Pipis

Dock så är hon så otroligt smart. Ibland överträffar hon allt och alla.

Exempelvis när Micke gjorde en leksak till henne i form av en papplåda ca 20*40 cm där han lade i hennes ben. Hon förstod snabbt att det var något kul enkomt till henne och på två röda öppnade hon locket och plockade ut sitt ben. Hon kastade omkring benet och attackerade det men sen blev hon stående mitt på golvet med den där pillemariska blicken.
Hon studerade först lådan, sedan benet. Så gick hon resolut fram till lådan, tassade till den så den ställde sig upp. Gick och hämtade benet och släppte ned det i lådan igen. Så lekte hon med "lådleksaken" lite till. Samma procedur upprepades ett par tre gånger, och jag som först trodde att hon gjorde det av en tillfällighet fick ge mig och inse att hon verkligen är utstuderat smart. Såklart det var roligare att leka med lådan när benet var i. *småler*

Eller till exempel när mina vänner och bekanta var här på födelsedagsfika. Vi satt i finrummet där hon inte får vara, och på soffbordet hade jag en duk som gick ända till golvet. När jag kom tillbaka efter att ha serverat påtår och satte mig i soffan nämnde min syster att Ebba var så gullig mot lilla Engla som satt i bilbarnstolen på golvet. Ebba? tänkte jag och började se mig omkring, lyfte på duken och vips hade jag en överlycklig Dobermann som fjäskade för att få vara med oss i rummet.
Jag kunde inte låta bli att skratta men sade sedan åt henne att gå ut, men då gömde hon sig som en struts under duken så att ingen såg henne. *skrattar* Hon tyckte det var fullt tillåtet att vara därinne, bara ingen såg henne, och hon ansåg ju själv att hon hittat det perfekta gömstället. Och det måste jag väl erkänna att hon hade eftersom hon lyckades lura matte i säkert en kvart innan jag hittade henne.

image137
Ebba har gett Pipis en rejäl skallfraktur


Kommentarer
J

Lilla söta Ebba, är välkommen till oss igen när hon vill...
fast då får nog katten sova borta:)

2008-03-12 @ 22:37:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0