Dagen efter

Idag är det dagen efter dagen efter dagen till natten.

Jag har gjort tre kaotiska nätter. Jag har gått av idag på morgonen och åkt direkt på föreläsning. Blivit introducerad i den nya kursen psykologi, och fått veta att jag var i grupp två som på onsdag ska stå inför alla 140 pers och redovisa artiklar kopplade till två kapitel i en tjock engelsk kurslitteraturbok jag inte sett förut. Har jagat den på alla bibliotek som finns, men icke sa nicke...

Och i morgon är det introföreläsning i sociologikursen som också startar nu. Och jag har ett läkarbesök... Ett sådant där som jag stått i kö för i ett halvår typ...

Jag trodde det skulle bli lugnt några dagar nu. Jag trodde verkligen det...

Vi examineras genom seminarier, inlämningsuppgifter, rapportskrivning, salstentamen och hemtentamen samt dessa muntliga anföranden vi som första grupp ska ha på onsdag.
Och vi har inget jullov. Föreläsning varje dag fram till den 22 december och sedan föreläsningar från den 5 januari. Inlämning på allt den 12 januari. Och 15 januari är kursen slut och vi ska ha gjort hemtentamen, salstentamen och allt annat som jag inte riktigt har kläm på än...

Men vet ni. Jag tycker faktiskt det är kul att plugga.

Skulle bara vara kul att hinna med det också.
Eller sluta tills jag får råd och slipper jobba på nätterna kanske...


Kommentarer
mia

se till att du har tid att andas oxå...

2008-11-10 @ 16:13:52
Eva

Det fixar du, men jag håller med Mia. Glöm inte bort att bara vara oxå!

2008-11-11 @ 08:54:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0