EN AV DAGARNA INNAN ADVENT

Lillkillen dikterar och jag skriver:

Vi har adventspyntat. På torsdag. Vi började med att städa. Vi började med att ta bort alla grejer, innan vi dammsugade. I mitt rum har jag en ljusstake. Och så två blommor bredvid ljusstaken. Och min häst i mitten. Vi ska ta ett kort så ni får se. Vi satte en stjärna i lekrummet bredvid mitt rum. I andra rummet satte vi en ljusstake till så att folk som kommer ute i mörkret ska tycka att det ser fint ut med lika i båda rummen. Fast där bor ingen. Bara Peter ibland. Och Johanna.

När pappa kommer hem ska vi överraska honom. För att vi har adventspyntat. Och så tycker jag att vi borde baka något innan pappa kommer. Jag har satt i ljus i adventsljusstaken. Nu ska vi gå ut i skogen och plocka lingonris. Det ska vi ha på ljusstaken.

Vi gjorde allt det här på den här dagen. (uttrycker tydligt att då tänker alla att "oh vad mycket dom har hunnit gjort" om vi skriver så)

Vi har haft en bra dag.

Här är bilden jag har tagit.



Kommentarer
Maria

Jag bara njuter =) Vi ses nästa helg!

2008-11-27 @ 12:39:08
URL: http://mittmaraton.bloggagratis.se
Anonym

Så mysigt =)

2008-11-27 @ 13:49:10
URL: http://baccus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0