Altruism?

Jag tänker ofta på andra. Antagligen upplever jag att jag får ut något av det själv. Så jag gör så. Tänker ofta på andra.

Men det finns vissa saker där jag blir egoistisk. Bland annat när det handlar om döden, och de starka känslor man har för en människa.

Man ska inte ta diskussioner med ex. Jag förespråkar det stort här hemma. För det slutar bara med att man blir besviken. Dock finns det vissa diskussioner som inte går att undvika. Och jag visste att den här skulle komma.

Men nu har jag torkat mina tårar. Nu bygger jag åter upp styrkan. Nu är jag lycklig över det mitt liv har idag och inte olycklig över det som inte finns hos mitt ex.

Bara vi kan lösa detta nu så finns det inget målobjekt för diskussioner.

Döden. Det är en egoistisk tanke att vilja möta någon i livet innan döden.
Döden är inte obehaglig.
Det är bara det att jag vill ha minnen av någon jag älskar.

Nu är jag egoistisk, och jag kan tyvärr inte släppa på det hur mkt diskussioner det än blir.

För ångrar jag mig sedan är det för sent.

Jag har ångrat mig en gång för mkt i mitt liv.

Hör ni det? En gång för mkt.
Och jag gör inte om det, vad han än säger.

Nu handlar det om MIG och MITT LIV.

En gång för mycket...
Hör du det?


Kommentarer
Norrland

självklart har du all rätt i världen att träffa henne igen. Innan slutet. Om det handlar om den jag tror det handlar om...



stå på dej.

2008-10-07 @ 12:46:22
Anonym

ne det e klart, det är ju många hästar du har =) men säg till om du vill ha hjälp med ridning ngn dag, har lättast på helgen eller om jag kan följa med dig från skövde ngn dag =P

2008-10-07 @ 15:52:51
URL: http://emmacaptain.blogg.se/
Peter

Alla har sin syn på saker och ting som man måste respektera, speciellt efter en diskution när man har förklarat det. Han vill säker bara väl utefter de värderingar han har, men du har andra och vill där med träffa henne igen och säga hejdå på ditt sätt. Det måste du ju få göra och det vill jag oxå göra i detta fallet.

2008-10-07 @ 20:00:02
URL: http://mrsolu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0