Min väska?

Kl 21:10 Samtal mellan mig och en mycket trevlig man från Swebus.

Swebusman: "Hej det är från swebuss express, du har åkt med oss idag och vi har din väska här. Någon har tagit fel..."

Jag: "Öhhh... Jag? Åkt? När? Idag? Öhhh..."

Swebusman: "Ja, ditt nummer står på väskan"

Jag: "På väskan? Hur ser den ut då?"

Swebusman: "Orange med lite guld på"

Jag: "Öhhhh...... Öhhh.... jag har aldrig ägt en sån väska."

Swebusman: "Men ditt nummer står på. Är inte det här ditt nummer XXXX-XXXXX"

Jag: "XXXX-XXXXX? Jo det stämmer..."

Swebusman: "Vi kan skicka väskan."

Jag: "Jaha, varför då?"

Swebusman: "Ja det är ju din"

Jag: "Nej... "

Swebusman: "Ok, vi återkommer"

Jag: "Jaha... Ok, tack så mkt för hjälpen då."

Swebusman: "Ja tack så mkt själv, ha en trevlig kväll"


Kommentarer
Mia

Säger ju att det är en konstig värld vi lever i, den slutar aldrig att överraska...

2008-10-12 @ 22:43:53
Martin

Enastående konversation!

2008-10-13 @ 16:33:34
URL: http://martman.spiralstairs.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0