Vem ska sova på den blöta fläcken?

Jag låg som vanligt och småpratade om ditt och datt med min nästan sovande sambo igår kväll.
Fick för mig att ta en mun cola ur flaskan bredvid sängen, missar på något sätt munnen varpå sambon hoppar upp och bestört undrar vad jag gör!

Jag fnissar och försöker undvika att väcka resten av människorna i huset och förklarar i en kvävd fnissning att jag försöker dricka.

"Du försöker vad?" Frågar han med stora ögon och tittar på halvlitern cola i sängen klockan 00:30 på natten.

"Dricka!"  Fnissar jag smått...
"Vem ska nu sova på den blöta fläcken?" Tillägger jag...

Han drar en suck, en sådan där "jag älskar dig ändå suck" och tillägger sedan;
 "Ge mig en handduk så lägger jag mig på den sidan. Du kommer ju inte kunna sova där och lär behöva sömnen bättre än mig..."

Jag sov på hans sida... I armarna på honom. Tajtare än vanligt...


Kommentarer
mia

hihi fina ni!

2008-10-15 @ 09:05:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0