Alkoholens yra?

Öppnade just en cider...

Stod en där så lockande. Jag gillar ju inte ens cider!!! Men alkohol lockade...

Är det farligt tro? Att känna så?

Idag har varit en halvjobbig dag. Stressigt, mycket känslor i skolan och så är jag ensam när jag kommer hem till sent på kvällen. Usch, situationen är ohållbar, men vad tusan ska vi göra?

Föräldramöte ikväll, och därför har vi inte setts sen sju i morse och ses tidigast åtta ikväll. Och då måste lillkillen i säng omedelbums.

Jag vill ha en vardag!

å vad gott med cider...


Kommentarer
Peter

Visst, cider är väll sådär. Drack förmycket av det ett tag innan jag började dricka öl, men alkohol. Bara en öl eller så, det är gott. Själv har jag tagit fyra öl här i Luleå ikväll med gott sällskap. Kanske inte skall nämna samtalsämnena dock...

2008-09-30 @ 22:57:17
URL: http://mrsolu.blogg.se/
Anonym

joo peter nämn samtalsämnena.. :P



Cider funkar... Men rom äger.. hoho..



*Kärlek*

2008-10-01 @ 00:04:11
URL: http://baccus.blogg.se/
Norrland

Är inte detta er vardag då?



Ibland måste man ta ett djupt andetag och bara acceptera läget som det ser ut istället för att hela tiden längta efter något annat.



Älska det du har istället för att älska något du vill ha.



Livet blir ljusare, lättare och mjukare om man lär sig att älska det livet man faktiskt HAR än att gå och längta efter ett liv man tycker sig BORDE ha!

Då går tillvaron åt till att längta och vara besviken över hur livet ser ut - när livet pågår för fullt.



Om livet är så här just nu - gilla läget, gör det bästa! längta inte efter något annat, då kommer du vakna en dag och inse att livet rusat åstad utan din närvaro -eftersom du varit upptagen att längta efter något annat... som kanske aldrig kommer.



En vardag är grå och rätt tråkig. Men man får förylla den med små små enkla medel! Just den dagen ni får en middag ihop - njut av den. Så kan du minnas den dagar som dessa, när ni inte hinner ses alls. Kanske göra en mysig kvällsfika istället då?



2008-10-01 @ 10:32:56
norrland igen...

... och tänk hur livet såg ut bara för något år sen? Fyllt av skräck, avgrundstankar, smärta, ambulansresor, ensamhet....



Mycket vill ha mer heter det.



Inte alls illa menat men du måste lära dig vara nöjd med det lilla istället för att längta efter något annat! Det är Åsa i ett nötskal ;) ler



(jag har ju varit precis lika...hahaha)

2008-10-01 @ 10:36:05
mia

alkohol är bra, den hjälper mot mkt. den är bra så länge man fortfarande är medveten om verkligheten i sina nyktra stunder, då är den inte farlig.

fly aldrig till den, gå gärn till den, men fly aldrig dit. då tar den dej.

(fattar ni det här är ni inte dåliga, min hjärn är inte vad den borde nu)



ta hand om er!

2008-10-01 @ 11:46:43
mia

kloka fina ord norrland!

2008-10-01 @ 11:47:35
mia

du förresten, (som en halv kommentar på norrland)buddhismen. de fyra sanningarna: allt liv är lidande, lidandet beror på livstörsten, försvinner livstörsten gör även lidandet det, livstörsten försvinner om man följer den 8-faldiga vägen (inte exakt citerat).

önska sig mkt mer hela tiden blir man aldrig lycklig, tar man istället ett steg bakåt och ser på hur mycket man har blir man lätt det...



det är inte alltid lätt att se, det är inte alltid lätt att vilja se, men försök...

2008-10-01 @ 14:04:03
Anonym

Norrland... Kanske är det så att vi har olika mål med våra liv. Det som gör dig lycklig kanske inte är detsamma som gör mig lycklig. Mina mål är antagligen inte desamma som dina. Och mina referensramar liknar kanske inte dina. Så för att anse att man ska vara nöjd med det liv man har borde man först definiera vad det är för liv man ser. Jag vet vad jag vill ha. Att inte sträva efter det jag vill ha skulle vara att ta bort en del av mig själv.

2008-10-01 @ 15:13:25
URL: http://rik.blogg.se/
Carola

Ja jag är inte en som tycker det INTE är farligt att känna sug till alkohol..låter inge bra...

2008-10-01 @ 18:55:46
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
Johanna

Hallå!!!

man ska väl sträva efer stjärnorna för att nå trädtopparna, jag är en av dem som inte tycker att nöjd är ett bra ord...vaddå blir man nöjd så slutar man ju sträva framåt och då blir man en kall och tråkig person...Å vad tråkigt att känna att man nöjer sig fast man vill ha mer, om jag vill ha mer så ska jag ta mig F*n inte nöja mig med mindre.. he he det ska bli mitt livs motto.

2008-10-01 @ 21:25:28
URL: http://superkoll.blogg.se/
mia

sant johanna...

menade bara att man ska se till att var nöjd med det man har ibland oxå. men klart man ska ha mål drömmar och se till att de slår in!

2008-10-02 @ 09:41:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0