Det var det!

Helgen som gick...

I underbara vänners lag. Jag glömde till och med bort för en stund att jag egentligen inte mår så bra inuti. Jag glömde bort att jag har svårt att sova om nätterna. Jag glömde bort allt som måste lösas. Jag glömde bort... Ja det gjorde jag.

Men inatt, när jag återigen låg sömnlös och vände och vred på mig. I morse när gryningsljuset bevisade sanningen om vad som måste göras i vårt liv nu. I morse när tankarna på allt som måste lösas i familjen blev verklighet igen.

Ja, då... Då suckade jag. Sjönk ihop igen och började fundera på vad som går att göra åt situationen.

Maktlöshet!
Jag står still och kan inte påverka.
Men det är mitt liv det berör i allra högsta grad.

Det enda jag kan göra är att jobba lite mer, slita lite hårdare, ta tag i lite mer saker och se till att lite fler saker blir gjorda.
Men jag orkar inte fler månader nu.

Helgen i goda vänners lag. Åh så underbart.
Helgen i goda vänners lag. Åh vilken kontrast mot min nya vardag.

Att tänka att man måste vara stark är inte alltid så smart.

Jag undrar om det syns i mina ögon. Uppgivenheten och tröttheten.


Kommentarer
mia

Allting syns i ögon. Allt. Det går inte dölja något, ögonen avslöjar en. Alla kan dock inte uttyda vad ögonen säger. En del vet inte ens om ögonens kraft. Men för de som vet hur man ska tyda ögonens språk kan man inte dölja något. Bra lr dålig? Jag vet inte...



Hoppas verkligen allt löser sig snart, för allas skull.



Ta hand om dig!

2008-09-08 @ 09:00:50
Norrland

inte trötthet, men uppgivenhet och lite vilsenhet. lite oro och lite nedstämdhet.





Vet du, ibland måste man skynda långsamt. Så se framåt. Om ett år. eller två. Allt kan inte ske med det samma även om jag vet att du vill det.

Du har levt för dagen länge, för att orka. Men nu kan du unna dig att blicka framåt istället. Inte gräva ned dig i dagens bekymmer.

För

Det blir bättre

Om ett år

eller två



Hitta styrka i framtidshoppet, för nu har du ju ett sådant! glöm inte det....



Och jag vet.

Att det är hösten.

Mörkret



Som gör att du inte ser.



Så har det alltid varit och kommer kanske vara?



2008-09-08 @ 13:23:37
Anonym

Älskade... =)

Dom blanka raderna säger ibland mer än ord... Så ibland behöver du inte komma med bra kommentarer... För jag älskar dig ändå... =)

2008-09-08 @ 14:02:56
URL: http://baccus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0