Just det ja...

...jag har börjat studera.

Igen? tänker ni.

Svaret är ja.

Men tyvärr ger min tredje eftergymnasiala högskoleutbildning mig inte rätt till att ta mer lån. För många terminer redan.

Så ni studenter som suckar över att leva under existensminimum! Hmmm....

Nåja, stunderer är fan inte rika. Inga av dem. Men utbildade ska vi bli bestämmer Sverige! Heja Svenskarna som är kända för att vara så flitiga och seriösa och inte klaga allt för mkt och bara jobba på då!

När protesterar vi?

Fast jag orkar iaf inte engagera mig politiskt... Jag har ju fullt upp med att engagera mig i studierna så jag kan bli högutbildad åt Sverige.

Fattar ingen detta? Hur ska vi kunna orka engagera oss i saker som politikerna gnäller över att vi inte gör när vi pluggar dagtid och jobbar natt för att lyckas med det vi vill och andra i samhället behöver?


Kommentarer
Anonym

Min duktiga lilla tjej... <3

2008-09-02 @ 13:56:11
URL: http://baccus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0