Måndagsmys

I måndags tog jag och lillkillen L en sådan där mysdag som jag värderar så högt. Jag såg till att ha möjlighet att vara hemma, och han skulle bara till fritids och hade inte skola förrän på tisdag. Dessutom fich ju hans far sova en timme längre när han slapp köra honom. (=en timme längre med mig :o)
Och så kommer han ju hem lite tidigare också...

Vi började dagen med att äta en frukost. En slowfrukost där ingen behövde stressa iväg. Sedan klädde vi oss och gick ut och hjälpte Lars att köra in halm i Ladan. Eller... lillkillen L hjälpte till inifrån traktorn och jag pysslade mest och tittade på.

Sedan begav vi oss in till Lidköping för att inhandla lite kläder. Jag rensade ju ur hans garderob förra veckan, och insåg till min förskräckelse att skolpojken inte hade några skolkläder. Så vi provade och handlade för glatta livet. Även stora pojken J fick något nytt att komplettera sin nya outfit med. (vi handlade nytt förra veckan vilket J var i stoooort behov av).

Lillkillen L påpekade att det var väääldigt fint väder (=glassväder) så vi köpte en liten glass när vi stannade och tankade. Det var faktiskt en ovanligt varm höstdag med strålande sol...

Sedan åt vi kycklingmacka till lunch på stan, och så mötte vi upp Anna och Stina för att inhandla sådana där varor man äter och dricker. Mindre kul, men trevligare sedan när maten stod färdig på bordet när pappa kom hem.

För en gångs skull såg han faktiskt lite pigg ut när han kom hem från jobbet. Iof så hade han lyckats komma hem i skaplig tid, och han hade dessutom fått tid att äta under dagen. Åh vad det värmer mitt hjärta att se lillkillen L så glad och stora pojken J så avslappnad och inte lika slutkörd som vanligt...

Måndagsmys...

Åhhh...

Jag tänker INTE låta barn i det här huset svepas med i samhällets stressiga vardag. Skynda, stressa för att hinna. Och hinna mer för att skynda...

Nej, så långt det går ska det finnas tid för ro här hemma.

Mellan våra fyra väggar ska man känna trygghet och lugn när man kommer hem! Ingen oro för bråk, slagsmål, stress eller obehagliga överraskningar!
Jag har fått jobba länge på att hitta en sådan känsla, och den tänker jag inte ge upp i första taget!

Måndagsmys...

Åhhh...



Kommentarer
Johanna

Fy va underbar du är älskade vän... <3

Detta är såå underbart.. =)

2008-09-03 @ 20:10:24
URL: http://baccus.blogg.se/
J

Hoppas alla inser vilken underbar sambo jag och Leo har fått.

Älskar dig Åsa

2008-09-03 @ 21:49:57
Johanna

J... Vi vet.. =) Och hon har också fått 2 underbara sambos.. Hoppas du själv inser det också.



Älskar er allihop.. <3 Puss!

2008-09-03 @ 23:54:59
URL: http://baccus.blogg.se/
mia

hoppas ni inser hur många som älskar er!

2008-09-04 @ 08:47:49
Norrland

Det är barnen som är det viktigaste, alldeles rätt. Hemma struntar jag i disk och städ tills alla somnat, när vi kommer från jobb dagis å skola så äter vi middag å sen är det bara lek och mys tills de små liven slocknat för natten. Det blir bara två tre timmar varje dag när arbetsdagarna är så långa, men ack så viktiga!

Man får se till att guldkanta vardagen så blir livet lugnare och mysigare!

2008-09-05 @ 08:38:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0