Godmorgon, en ny dag väntar.

MMS

Nyvaken. Seg. Orkar inte gå upp. Men måste. Skönt att kunna mobilblogga. Då gör jag iaf något nyttigt när jag ligger här. Det är fortfarande mörkt ute. Klart man inte är pigg då. Kroppen är skapad för att vara igång när det är ljust. Det är bara vi av arten människa som vägrar förstå våra biologiska förutsättningar. Och så klagar man på höga siffror sjukskrivningar och att människor inte orkar med sitt liv. Om man skulle sluta pränta in att man måste vara som alla andra och bete sig enligt samhällets normer tror jag vi skulle få en mkt bättre värld. Godmorgon på er!



Kommentarer
Norrland

.. men kanske närmar vi oss vårt ursprung nu i finanskrisen? Nu när folk måste börja om från början och kanske inser vi att det inte är prylarna, den dyra bilen och det senaste modet som gör Livet.

2009-02-11 @ 08:12:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0