Bourdieu om smak

Kultur, konst, smak

Sitter med hemtentamen och fick en puff från min kära klassmate Eddie om hur Bourdieu definierar individens smak.



"Smak är i Bourdieus tolkning framför allt en avsmak för andra människors smak."

Alltså är det så här? Tänk om han har rätt? Är människan sådan?
Jag säger som Eddie, jag måste nog sova på saken innan jag slätar ut mina rynkor i pannan kring detta.



Järvinen, margaretha  (2007) I: H. Andersen & L. B. Kaspersen (red:er), Klassisk och modern samhällsteori (sid. 263-278). Pozkal: Studentlitteratur 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0