Ponnyavel på Långemossen

Varför ska det vara sådant krångel med att få in vissa hästars stam i Sverige? Hon har ju kanonstam, men tydligen är hon registrerad i fel organistation i Wales, eller pappan var inte godkänd i den organisationen eller bla bla, vilket innebär att  hon inte ens kan få sin mor och far inskrivna i passet här i Sverige!

Dåligt!

Att hon är resultatet av "a stud policy that started five years ago where only proven performance mares were put to their stallion *Wilful* to produce potential top class show and event ponies" (citat ur engelsk tidningsartikel, som ni förstår har min lilla häst varit vida omskriven) bryr sig ingen i Sverige om. Men vilt främmande ponnyer har minsann varit godkända att använda i ridponnyaveln.

Suck suck dubbelsuck.

Nu är ju deras register stängt för sådana ponnyer också, men tänk, tänk om de hade sett de avkommor hon lämnar. Då kanske de hade mumlat lite.


Kommentarer
Marua

Kommentaren hör egentligen till snooze-inlägget. Här hemma är det förbjudet. Nu är det för det mesta jag som stiger upp först, men de undantagsmornar som min kära sambo ska upp i ottan är det strängt snooze-förbud! Ställ klocken då det är dags att kliva upp. Och gör sedan just det-kliv upp.

2009-01-25 @ 19:59:09
URL: http://www.mittmaraton.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0