Verkligheten


***CENSUR***





Kommentarer
Norrland

För att de inte vill se verkligheten, de vågar inte, orkar inte... om man anpassar allt efter sig själv så passar ju livet som handen i handsken och man kan alltid hävda att man har rätt. Om man skulle vakna en dag, öppna sina sinnen, ta sig tid att leva livet som det ser ut så skulle livet bli krångligare, obekvämare - men i slutändan skulle livet ge så mycket mer tillbaka så det skulle vara värt varje obekväm sekund.



kanske? och det värsta av allt är att trots att jag är något medveten om det så orkar jag inte alltid ta mig tid, orkar inte se sanningen utan vänder på det så det passar mig själv.

och vem straffas till slut? ingen annan än mig själv. Ändå tar jag mig inte tid...





2009-01-02 @ 08:45:14
Anonym

Nej, ändå tar man sig inte tid...



Det kallas visst för mänskligheten.

2009-01-02 @ 10:41:20
URL: http://rik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0