Menskopp

Kanske är jag efter, eller så är det så att det inte används så mycket, eller så att det inte pratas om så mkt.

Provade ut ett pessar för några år sedan eftersom jag var less på min kropps konstiga reaktioner av hormoner. Killen får faktikst också ta lite ansvar, och har jag ett pessar så har jag skyddat mig till 99%, så då kan han gott sköta 1 % av skyddet!!! (på frivilligt sätt som passar för honom)

Upptäckte snart att det även fungerade ypperligt som mensskydd, och jag blev inte alls lika torr och det kändes mkt mer hygieniskt.

Tänkte för mig själv att det var dumt att tala om att man faktiskt använde sig av pessaret även på det sättet ibland, jag är ju sådan som hittar många egna lösningar på saker, men så råkar jag nu surfa in på en blogg där personen skriver att hon använder menskopp. LÄS NATASHJAS BLOGG HÄR

Blir givetvis tvungen att kolla upp det på Wikipedia.
Och ni ser ju, det är liksom vedertaget!!!


Hmm... Är jag ute eller inne tro? Gör detta mig till en radikal feminist? Finns det fler som prövat att använda sig av detta? Tyckte att det var lite kul att läsa om iaf.

Jag är nog inte så dum som jag ser ut. Hihi. Och inte heller så dum som jag själv inbillar mig att jag är. ;o)

En menskopp kan tydligen vara svår att få tag på och kostar runt 300 kr. Men jag har ju mitt pessar som fungerar ypperligt. Går dessutom helt utan problem att bada, rida, och ha sex under mens med. ;o)


Kommentarer
Anonym

Jag har en :) Den var inte ett dugg svår att få tag på, kommer dock inte ihåg vad den kostade. Har haft den i typ tre år.

2009-03-03 @ 18:03:49
URL: http://lottiestrin.blogspot,com
Anonym

Ha ha, se där... fler saker man inte pratar om i vår värld! Vissa saker är tabu, trots att så många upplevt/ haft det.

2009-03-04 @ 08:48:59
Norrland

Hörde talas om menskoppen för några år sen. Men tyckte ändå det var lite läskigt så har inte testat. Hormonspiral funkar finfint för mig som oxå är känslig för hormoner. Den ger bara ifrån sig mkt mindre hormon än ex minipiller. Ingen mens, ingen värk å inga konstigt pms-humör. Inte gravid heller....

2009-03-04 @ 11:04:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0