Gråzonen

19 janurai 2007
Det du inte kan se, det du inte kan höra och det du inte kan röra. Finn det i dig och se med andra ögon, känn med andra fingrar och lyssna efter andra ljud.

22 januari 2007
För sanningens skull...
...ger jag mitt liv.

För sanningens skull...
...ger jag ditt liv.

För sanningens skull...
...tar jag mitt liv.

För sanningens skull...
...har jag mitt liv.

Kära sanning. Lev med mig, ge av dig, ta av mig. Vill inte vara utan dig. Älskar dig!

17 april 2007
"Min väns röst höll till
på minuternas baksida"
(Tranströmer)

11 juli 2007
Livet är inte svart eller vitt.
Allt är inte sant eller falskt.
Men en bra måttsticka bör nog ändå vara att tänka steget längre och se hur det påverkar människan i fråga.

Så snälla ni... fortsätt spela sanningens spel med mig, även om ni inte alltid känner er som vinnare.

Våga lev i gråzonen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0