Hundhyss

Ja, vad ska man säga...

Vi har ju en tiomånaders "valp" här hemma och skryter sååå om hur duktig och enkel hon är. Men när man vänder ryggen till dansar tydligen råttorna //RASSLA// på bordet.

Är inte alla stolar inskjutna alla centimeter som går hoppar hon upp på dem och vidare upp på bordet för att som idag kalasa på vår nybakta sockerkaka vi bjudit vårt besök på.

Jag och lillkillen fick bästa idén! Vi gillrade en FÄLLA! Två råttfällor på stolen skulle hindra lillvalpens framfart.

Döm om min förvåning när jag kikar runt hörnet och Rassla glatt kalasar på sista biten lockbete=sockerkakskant och den ena musfällan inte är rörd på stolen och den andra är puts väck BORTA.

Efter lite letande i päls, golv och under möbler hittar jag den. I HENNES KORG väl gömd. Och när jag bara nuddar den slår den igen PÅ MITT FINGER: Aj aj aj... *stön*

Lillvalpen har alltså försiktigt flyttat på fällan till sin korg, gömt den under filten, hoppat upp på ena hörnet på stolen. Gått upp på bordet och tagit ned sockerkakan samma väg. Sedan har hon-eftersom hennes korg var belägrad med MUSFÄLLA- gått till andra vovvens plats och börjat kalasa på godheten.

Nu är hon mätt och belåten vill jag lova...

Dags att fundera ut nytt smart sätt att överlista lillvalpen. Hmm...

Ideér någon???


Kommentarer
Norrland

Du har en award att hämta i min blogg =)



KRAM!

2009-11-11 @ 22:02:04
Nelly & Erika

Hmm, kanske lägga fram nåt som smakar ättika??? Förbudsträning ... Hon får inte äta nåt förren det är var så god ... Just nu har jag inga fler förslag ;)

2009-11-11 @ 22:29:58
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
Lotti

Ha ha ha!! Rätt åt dig ;)

2009-11-12 @ 10:53:28
URL: http://lottiestrin.blogspot.com
Matilda Knutsson

Imponerande smart hund!!!

2009-12-10 @ 23:19:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0