Upp och ned på två röda

Inatt drömde jag att den livliga lilla krabaten där inne sparkade så hårt så att man kunde se konturerna på hela lilla foten och tår och till och med naglar genom magen. En angenäm dröm där både sambo och blivande mormor fick se. Tant Anna också, och jag var lite nervös och var tvungen att fråga om det verkligen stod rätt till, varpå hon lugnade mig (som vanligt) med att det var helt normalt! Vaknade av att det var party i magen. Den lill* sparkade rejält, men tyvärr såg jag inte konturerna av några naglar. *fniss*

Sedan drömde jag mer... Att jag blev extremt illa behandlad och ignorerad samt förbisedd i en otäck dröm med vatten, polis och sjukhus. Alla skyllde på mig och ingen trodde på min historia. När jag vaknade kunde jag inte låta bli att börja gråta. Som vanligt efter ca en timmes vaket tillstånd när jag åter somnade om fortsatte drömmen precis där den slutade, som om den bara varit pausad. Mindre roligt, men en vana för mig under de sista åren.

ÅH vad underbart det är att vara gravid. Från lycka till olycka på två röda sekunder.

I LOVE hormoner...

*suck*



Kommentarer
Lotti

Knäppa vattendrömmar har graviditeten till.

2009-10-04 @ 19:35:32
URL: http://lottiestrin.blogspot.com
Lotti

Knäppa vattendrömmar hör graviditeten till.

2009-10-04 @ 19:35:51
URL: http://lottiestrin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0