Snöstormsrally och kolik

Ja, efter sömnlösa tre dygns vaggande, vyssjande, sjungande, matande och jag vet inte vad och ändå inte en tillstymmelse till att lillans mage skulle sluta göra ont höll vi på att ge upp av ren utmattning. Den lycka jag upplevde efter att mina bäckenleder blivit drastiskt bättre efter besöket hos sjukgymnasten i Tibro som jobbar med fotmobilisering hamnade snabbt i skymundan när lillan hade så ont. Och tillräckligt bra för att bära omkring på henne är jag ju fortfarande inte...

Strikt mjölkfritt för modern gäller nu (och JÖSSES vad mycket det är mjölk i). Minifomdropparna som ska hjälpa gav snarare motsatt effekt så de har vi slutat med. Sempers magdroppar fortsätter vi dock med. Om de ger effekt vet jag inte, men de gör det i vilket fall som helst inte värre. Men så fick vi igår ett tips från en klok gammal kvinna. Dillavkok!

Recept för sömnlösa föräldrar: En nypa dillfrö i 3-4 dl vatten kokas. Sila sedan bort dillfröna och ge fingervarmt till barnet. Små barn med tesked och större barn i nappflaska. Ofarligt på samma sätt som vatten och kan ges i de mängder man tycker är lämpligt.
Detta sätter fart på magen och släpper ut luften där bak som bara den!

Inatt har vi fått sova! Och även om hon fortfarande har ont i magen så är det MYCKET bättre.

Mitt i all trötthet och matthet insåg vi att det var helt fel att sitta och gräva ned sig här hemma. (även om det är lätt att gräva nu med all snö) Istället packade vi in hela familjen i bilen och åkte och shoppade på bokrean trots att snön vräkte ned. Där fick lillan en "min första bok" (så tyvärr "plastmamma" Lotta- vi kunde bara inte låta bli när den låg där så fint och väntade på oss). Sedan köpte vi ett tevespel på rean också lagom till vår 30-årsdag. *hi hi* Något kul ska väl föräldrarna få leka med emellanåt.

Sedan besökte vi mormor på vägen hem och åt goda smörgåsar.


En trött far och dotter



Kommentarer
Johanna

Mkt fin dreggelhaklapp eller va de nu heter... ;)

2010-02-26 @ 15:14:43
URL: http://dombastaibilder.blogg.se/
TiinaK

Tänkte fråga om ni testat ultivent nappflaskor...men kom på att du helammar ju :)

2010-02-26 @ 15:38:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0