Intressant angående kött kontra vegetarisk kost

Hittade lite intressant information rörande kost i en diskussion på facebook. Har inte kollat källa närmare utan klistrar bara in citaten här rakt av. Men ska definitivt läsa mer om detta.

"Blodgrupp 0 skulle må dåligt av att vara vegetrian och av att äta vetemjölsprodukter - Den äldsta blodgruppen och till vilken Stenålderskost är bäst. Däremot kan blodgrupp A äta kött men visst kött (som kalkon, lamm, lax, makrill etc) men i mindre mängd åt ggn eftersom saltsyraprod är låg men behöver kött eftersom B12-brist är vanligt förekommande i denna blodgrupp. LCHF skulle vara döden för blodgrupp A över tid och passa bättre för blod grupp 0. Blodgrupp A bör ändå vara föriktig med kolhydrater och inte överkonsumera dem."


"Pga felaktig kost, medicinförgiftningar mm, (fibromyalgi) så äter jag kost som passar och läker min kropp, (har inte kunnat gå :( ) Kände redan som ung att vissa födoämnen inte funkade för mig, var vegetarian under många år, men blev alltid nertjatad (mobbad) att de vart löjligt, farligt mm, gav upp o försökte igen.. Men nu VET jag att jag skulle följt min egen känsla o får nu försöka reda upp allt som ställts i o-ordning i kroppen :S Verkligen inte lätt!! Men kortfattat kan man säjja att de som tål kött bäst har blodgrupp 0.. AB-blandkost o A helst inget kött alls."



Kommentarer
Tjockismamman

Tror nog det bästa är att variera mycket både fisk fågel lamm vanlig kött korv under hela veckan och massa grönt

2011-12-14 @ 20:08:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0