Barn av vår tid

Dagar kommer dagar går...
...inget skrivs men bloggen består!

Livet som småbarnsförälder är inte riktigt så som jag vill att det ska vara. Det är så som jag tänkte att det skulle vara, jag är inte överraskad, men fortfarande inte så som jag vill att det ska vara.

Ändå är det ett liv jag inte vill byta bort. Jag kan längta bort ibland, jag kan gnälla, sucka, stoppa i mig extra värktabletter för att klara av att gå upp på morgonen, men jag skulle aldrig, aldrig vilja byta bort det.

Aldrig tidigare i hela mitt liv har jag nöjt mig vid att ha det på ett sätt som jag egentligen skulle vilja ha annorlunda. Men nu är det så. En nyttig erfarenhet, att bara acceptera, bli lite smått "likgiltig" och köra på istället för att ständigt leva i förändring och skapa förutsättningar för det slags liv man vill ha, eller försöka ändra på saker man anser vara mindre bra.

Mitt envisa, driftiga, målmedvetna jag har fått mig att prestera mkt här i livet. Men den sidan skapar inga barn av vår tid, DET kan jag lova.

Man lär så länge man lever. Och lever gör jag i allra högsta grad, även om det emellanåt är svårt att känna...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0