Spisdyslektiker

Ja, det är vad jag är.

Senaste åren, har jag helt oförklarligt, varit oförmögen att tyda spisens instruktioner om vilken platta jag ska sätta på.

Gång på gång, dag efter dag, sätter jag på fel platta. Och jag står numer och noggrant räknar ut vilken det är och vad som visas över vredet.

Varje gång är jag lika säker, att nu, denna gång, kan jag inte satt på fel.  Men ändå börjar det ryka från fel platta??

Och inte har jag något att skylla på. Spisen är inte ny, jag ammar inte och är inte nämnvärt stressad vid spisen.

Det bara kom, från ingenstans. Så kan det gå.
Numer är jag, och verkar förbli, spisdyslektiker!
Hur svårt kan det vara??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0