Dr House -Hjälp!!!

Varför har inte jag en Dr House i närheten?

Jag undrar stilla när någon ska komma tillrätta med en ev. diagnos på de problem jag haft med min kropp i snart 15 år. Man ler, man lär sig leva med det, man ser det som en del av livet... Men när man ligger där i tårar, svett och annat sekret på badrumsgolvet med en konstans smärta på 8 på smärtskalan och toppar på 10= den värsta smärta du kan uppleva, då funderar man i de korta klara sekvenserna när hyperventileringen lyckats domna bort stora delar av kroppen på hur det skulle vara om man slapp planera för dessa "om".

Hur det skulle vara att slippa oroa sig för att åka bil längre sträckor utan tillgång till varm dusch och toalett. Hur det skulle vara att inte dag efter dag behöva försöka lista ut vad man kan göra och inte kan göra, vad man kan äta och inte kan äta, utan minsta resultat av förbättring...

Varför har inte jag en dr House i närheten?

Om det så bara var psykiskt så skulle han ju pinpointa det och man skulle vara säker på att det blev bra om jag jobbade med psyket. För det har jag sett på teve...

Varför har inte jag en Dr House i närheten?


Kommentarer
Angelica

Hur blev det med endometriosen? Får du ingen hjälp med den delen iaf eller är det pga graviditeten som det blossar upp som med Alice?



Jag vet inte var man ska vända sig... men det måste ju för fanken finnas NÅGON som kan hjälpa dig! De stora klinikerna? Utlandet? Tyvärr ska man vara frisk för att kunna slåss för sina rättigheter som sjuk :( Någon läkare borde ju fatta intresse och spela brickan, dvs dig, vidare framåt till fler undersökningar hos andra experter. Nånstans finns nog Dr House!



(Annars får du skriva till han på teve... det som är på teve är på riktigt har jag hört ;) )



Varm kram!!

2012-01-12 @ 09:27:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0