Syskon

Vi är så långt bort ifrån varandra på ett sätt. Tiden rusar iväg. Livet kommer emellan. Men inom oss känner vi nog ändå vart vi har varandra. Det som syns på ytan är inte riktigt den enda sanningen.

Läste några sanna ord i min systers blogg HÄR. Det slog mig att dessa fasader, dessa påklistrade leenden, det vi visar utåt, är också det andra människor i vår omgivning skapar en bild kring.

Men det min fina syster skrev är så sant, så sant. Och på något sätt inser jag att vi är mer lika än vad andra tror. Allesammans i syskonskaran. Och mer lika än vad till och med jag tror...


Kommentarer
Denna Sanna Kvinna

Du har så rätt så, konstigt egentligen vi alla lever så olika liv men trots detta är vi fruktansvärt lika i våra tankar och vårt sätt att hantera saker. Sis du måste komma och hälsa på snart saknar dig :D Ska ha kallas för lillan för pappsen och farmor och dom du ät jätte väkommen då. vet inte riktigt när det blir ännu men, Älskar dig

2008-11-03 @ 13:41:35
URL: http://sofieb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0