Spökjakt på Långemossen

Söndag ca 16:00 Samtal mellan mig och barnen på 5, 6, och 7 år.

Jag: "Nej men, vilket följe! Vad gör ni för något tro?"

L 6 år: "Vi är på spökjakt ser du väl!"

A 5 år: "Ja det ser du väl?"

E 7 år: "Ja vi ska jaga dem med vårt spökskepp..."

Jag: "Okej... men jag trodde inte spöken fanns?"

A 5 år: "Nej för vi fångar dom ju"

L 6 år: "Exaktemento!!!"

Jag: "Så klart. Vad dumt jag tänkte nu."

A 5 år med ett ärligt skratt: "Jaa Åsa, verkligen!"

E 7 år: "Vi är dom bästa spökjägarna i världen"

L 6 år: "Ja för vi har det snabbaste osynliga spökskeppet"

Jag: "Ja det ser jag, vad häftigt."

L 6 år: "Nej du ser inte alls såklart för det är ju OSYNLIGT förstås"

A 5 år: "Nej för vi fångar dom ju"

L 6 år: "Exaktemento!!!"

A 5 år: "Precis! Exa... Ex... Exaktamanteto!"


Spökjakt! Ordning och reda på sakerna. Lägg noga märke till
skattkistan full med guldmynt till höger i bild framför A 5 års fötter.

Tio minuter senare

Jag: "Hur går det? Har ni fångat många spöken?"

L 6 år med en lite dumförklarande ton: "Vi leeeker inte det längre förstår du väl. Vi är brandmän nu! Det ser du väl?"

Jag: "Så klart. det ser jag ju tydligt. vad tokig jag är."

A 5 år med ett ännu ärligare skratt: "Jaa Åsa, verkligen!"

E 7 år: "Vi är dom bästa brandmännen i världen"

L 6 år: "Akta dig nu, för nu ska vi släcka branden. SKYNDA ER! LARMET GÅR!"

Alla barn rusar förbi mig och mot den stora stora branden i granen

Alla barn: JAAAA...


Kommentarer
Mia

Hihi... Tänk vilken härlig tid, lr ja minns faktiskt inte... :(

Men alla verkar trivas på långemossen iaf :)

2008-10-14 @ 16:38:19
Jocke

Långemossen... Det är där det händer

2008-10-14 @ 19:59:21
Anonym

Så härligt... =)

Långemossen är det mysigaste ställe jag vet.. :D

2008-10-15 @ 00:45:37
URL: http://baccus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0