Jo Varberg ja...

image76


Stackars krake. Han kände inte mig och ville nog bara se till att hans systers bästa vän var i goda händer... 

Mina vänner skulle inte med ut, och Snälla Ansvarsfulla David fick i uppdrag av sin rara syster Petra att ta väl hand om mig. Stackars krake, ingen hade varnat honom.
"Självklart, det är lugnt! Hon är med mig ikväll!" 

Ja, de tyckte nog att det var skönt att jag till sist höll mig på ett ställe. I en mjuk och skön fåtölj. Det tyckte inte lilla jag. Uttråkad efter ett antal öl så somnade jag, och vakten skulle slänga ut mig. Men Robbans plötsligt vilda dans med en sovande liten girl på dansgolvet och David och Robbans envisa löften om att jag var under deras beskydd och inte skulle lämna dem en millimeter under resten av kvällen övertygade honom. 

Suckande funderade jag såsmåningom hur jag skulle ta mig ur den uppmålade cirkeln David så fint målade åt mig på golvet efter att jag letat lite i folks inre inom den.  Fem i två utbrister lilla girlen med ett sammetsleende ?David, jag MÅSTE verkligen gå på toaletten?
Varpå David lägger huvudet på sned och visar på cirkeln dit jag ska komma tillbaka... 

Jag springer, på toaletten, men först rakt (ooops) i famnen på en ursöt kille som haffar mig till sista dansen. Jag njuter och dansar, nödigheten och tankar på toaletten är som bortblåsta. Tills han ber mig om mitt nummer. Toaletten nästa! Och sedan grabbarna som tyvärr redan var utom sig efter mitt försvinnande och ringt halva Varberg. Stackars stackars David! *ler smått*

image77


Under tiden de letade efter mig hade de dykt på vakten som ville slänga ut mig.
?Öhh... duuu... den där tjejjen som du ville kasta ut... Du råkar inte typ kastat ut henne nu eller nåt? Typ??
Varpå vakten upplyser min beskyddare som gett löfte om att sitta ihop med mig resten av kvällen att han inte sett röken av mig... 

Sedan blev det efterfest! Jag var på G och skulle lära mig spela poker på riktigt! Ända tills den dåliga förloraren kom i mig och jag drack en whiskey istället för att räkna kort och återigen surmulet sjönk ihop på ett soffhörn. Hon är inte lätt att underhålla lilla girlen... 

Taxi hem, lite mer fest och sedan en natt på en ENORM luftmadrass. Jag somnade först och insåg sedan att det fanns plats för fler. Kröp ihop i ett hörn och vaknade med sällskap! Tur för mig, att stjäla andras sovplatser stod andra virriga människor för under helgen. Även om det inte var riktigt meningen! *ler åt mina underbara goa vänner* 

Och krabbfisket och krabbrejset undrar ni självklart över? Så klart jag VANN... om inte domarna varit så blinda *mutter*. 

TACK ALLA!
EN UNDERBAR HELG!
Vi ses igen...

image75


Kommentarer
Petra

Tycker att det var en ganska så passande beskrivning av en underbar helg.... Men glöm inte vem som VANN krabbfisket !!!!! Kramar

2007-08-22 @ 10:09:31
Pelle Sundberg-wannabe!

Ack ack... Måste säga att det är en tveksam beskärnikng av bilden. Var är högergaveln på huset?! Kanske var det någon som satt och sov på bildkursen?!

2007-08-23 @ 02:52:18
Rik om du vill

Och du lilla Pelle Sundberg-wannabe! Om jag satt och sov på bildkursen så kanske det var någon annan som satt och sov på alla lektioner där vi lärde oss SKRIVA! Intressant stavning lilla wannabe...

2007-08-23 @ 12:11:14
Rik om du vill

Ja, ja... Det var hon som vann. HON den där... Nu har jag gett cred så det räcker. Men Petra! Jag ledde stooort över dig. ;o)

2007-08-23 @ 12:12:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0