Helt jävla otroligt!

Att människor man känner väl utan minsta tvekan tar för givet att saker de hör från andra är sant! Att man är kär i den, att man har haft sex med den, att man snott dom pengarna...

Blir så fruktansvärt ledsen, trött och utmattad av att ständigt behöva förklara att "nej, det som jag sa förra veckan gäller fortfarande" och "nej jag vet inte varför folk säger så" . Så nu gör jag inte det längre. De som inte är starka nog i sig själva för att tro på det de ser och hör från mig är inte heller värda en förklaring från mig. För hur lång tid tar det innan den ifrågasätts från dem? det är bortkastad tid.

Det är väl för FAN inte min sak vad människor har lust att säga, eller inte säga om mig, och definitivt inte av vilken anledning de vill få andra att tro så om mig.

Blir lite rädd för detta fenomen. Att människor kan köpa saker andra säger utan att vara det minsta källkritiska. Kanske är jag lite väl källkritisk själv ibland, men jag har lärt mig något i livet, och det är att INTE lyssna på allt alla andra säger, utan lyssna till det jag har inom mig. Både när det gäller mig själv och andra.

GÖR SÅ MOT MIG OCKSÅ TACK!

Annars orkar jag till slut inte vara era vänner... Det tar för mycket kraft, och definitift, för mycket ONÖDIG kraft! Tänk att kunna lägga den kraften och energin på vänskapsrelationen istället...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0