Sången om livet.

När allt ser mörkt ut, när man minst anar det, inser man att det är någon där ute som hade det på känn. Liksom jag?En CD dimper ned i brevlådan.
 
Vissa låtar passar på dig?
Vissa låtar passar på mig?
Vissa låtar passar på oss?

 Jag lyssnar, jag plockar, jag sitter, jag städar, jag lyssnar, jag ler, jag blickar drömmande ut över fälten utanför fönstret, jag rynkar allvarsamt pannan, jag blundar, jag lyssnar 

Tror det är något jag missat
Livet?
Livet?
Livet?

Pluspoäng för er som gissar rätt låt? 

?Take Your hands of me I dont belong to you, you see Take a look to my face for the last time I never know you, you never know me, say Hello Goodbye!?

 ?Bland älgar och skog Våra hjärtan dom slog För den Norrländska präriens gudinna Hennes ögon vi log och hon tog och hon tog Hon var den Norrländska präriens gudinna? 

?Stäng av de lärda det får va nog, Utav sanningar utan kött och blod utan värme?

 Så kommer slutet? det sista. Och jag Inser. Jag känner. Jag tror. 

?Du drar mig till soffan och vi lägger oss ned och du viskar;
Denna stad är för sorglig, vi är värda så mycket mer. Det raka det äkta i dig som jag ser. Men hur många kors ska du dö pa? Du är värd så mycket mer.?


 

Vi är värda så mycket mer.
Ni är värda så mycket mer.
Du är värd så mycket mer.
Underbara nära.



Kommentarer
Jonathan Donahue

"She's a goddess on a highway, a goddess in a car.
A goddess going faster than she's ever gone before".

2007-02-15 @ 04:31:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0