Besök och vintermörker

Av Mr D med son. Medan vi satt och grämde oss över regnet som bara öste ned och gjorde att vi snällt fick hålla oss inomhus mumsade vi upp Ds mors misslyckade kaka som smakade sååå gott.

Det ville inte sluta regna, så någon hästpåhälsning var inte att tänka på. Dock hann vi med lite vovvekonster, pianospel, husesyn och lite andra barnsliga lekar...

Hur länge ska det regna? Om jag blundar hårt och sedan öppnar ögonen, upptäcker jag då att allt är en dröm? Att det inte är verkligt att det kan regna så här mycket...
Knappast!
Trodde inte mina ögon när regnet fortfarande öste ned i morse. Grått, ihållande, kallt...

...inatt var det vintermörker ute.
Jäkla regn...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0