Jag blev utmanad...

...så jag får väl svara i brist på andra fantasifulla saker att skriva för tillfället. Hoppades en stund att det var en annan namne till mig som blev utmanad på http://www.sofieb.blogg.se/, men what the fuck. Skriva är bra. Så jag gör det väl då. Min namne kanske också känner sig utmanad. *hihi*



Tio första
Första bästa kompis: Veronica min goda kusin. Hon fanns ju liksom redan när jag föddes, så hade jag något val tro? *hmmm*
Första bil: En röd Bobcar
Första kärlek: Ingen, förutom de jag låtsades vara kär i eftersom alla andra verkade vara det.
Första husdjur: Jag var en av systrarna som hoppade i sängen med geten! ;o) Och han hette Nilsson (även om min lilla syster namnade honom som Sigge)  källa  www.sofieb.blogg.se
Första semester: I tält med mamma och hennes bästa vän Maud med söndersugen tumme! Jag var SÅ arg.
Första jobb: Höbärgning/ McDonald´s
Första köpta skiva: Trazan och Banarne på härlig Vinyl
Första riktiga kärlek: Finns ingen, men inbillade mig att det var så ett tag. Men man inbillar sig inte kärlek.
Första piercing: Foten med stallgrepen (ofrivilligt)
Första konsert: Mora Träsk (får de räknas med... *fnissar*)

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken:
Öl så klart!
Senaste bilfärd: Onödiga 150 hem på E20
Senaste filmen du såg: Något som kommer ut på hyrvideo idag, somnade innan jag hann läsa titeln. Nåt om ett armbandsur. Eller drömde jag det?
Senaste ringda telefonsamtal: Mamma.
Senaste bubbelbadet: Oj oj oj... 2002?
Senaste spelade cd: En bränd härlighet.
Senaste kyss: För några månader sedan typ fyra?
Senaste gången du grät: I onsdags under ett samtal med någon jag knappt känner.
Senaste måltiden
: En korv med bröd och räksallad toppad med en äcklig cappucinoMagnum.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, dumpar dom först, inna vi blir vänner! ;o)
Blivit arresterad: Nästan, polisen drog vapnet iaf.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej
Fastnat med blicken i någons urringning: Så klart!
Fått ditt hjärta krossat: Jodå bokstavligt talat.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Aldrig...
Haft ett one night stand: Jo, om jag minns rätt så blev det bara en gång...
Busringt till någon: Skulle jag vara en ängel? Nej, men har faktiskt inte busringt... Hmm... Måste nog testa.

Sex saker du gjort idag
:
1. Flått och styckat en Hare
2. Förlöst ett föl
3. Shoppat loss vilt på 2000 spänn!
4. Lagat stereon i bilen under färd. (den på E20, hemska mig)
5. Letat efter mobilen i bilen, trott att jag glömt den, nästan vänt men hittat den för att sedan glömma vad jag skulle med mobilen till. (under... gissa vilken färd? Hemska mig igen)
6. Undrat var sjuan tagit vägen i denna utmaning?
 
Fem favoritsaker utan rangordning:
Sweizernöt
Norrland
Kinnekulle
Ebba
Varm dusch

Fyra personer du kan berätta allt för:
None

Tre val:
Blått eller rött?
rött
Sommar eller vinter? sommar
Choklad eller chips? choklad

Två saker att göra innan du dör:
1. Bli rik
2. Bli fattig

En sak du ångrar:
Den del av mitt liv som jag ännu inte levt.

Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
Take it or leave it!
Do it or dont!
Come on, come on
Go on, go on


Kommentarer
R

Jag gillar sånt här.

Tio första
Första bästa kompis: Min kusin Anders tror jag. Vi träffades alltid på somrarna eftersom hans familj bodde i Härnösand.
Första bil: Har aldrig ägt en bil.
Första kärlek: Sara i 8F. Men det var mest olycklig kärlek.
Första husdjur: Fiskar som jag fick ärva av min bror.
Första semester: Öland tror jag.
Första jobb: På ICA i Tomelilla.
Första köpta skiva: Oh... Jag minns inte, men någon vinylsingel från den där affären på Bangatan i Tomelilla.
Första riktiga kärlek: Kärlek och riktig kärlek är väl samma sak?
Första piercing: Har aldrig haft någon.
Första konsert: Första Gatufesten i Sundsvall kanske. Annars minns jag inte.

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Två Carlsberg Hof i lördags.
Senaste bilfärd: Smedstorp-Ystad med jobbets bil i söndags.
Senaste filmen du såg: From dusk till dawn på DVD i går. Köpte den på Expert samtidigt som jag köpte min nya tv.
Senaste ringda telefonsamtal: Fredrik i går kväll, men han lagade mat och hade inte tid att prata.
Senaste bubbelbadet: På båten till Tallinn. Tror det var tre-fyra år sedan.
Senaste spelade cd: En samling med Staffan Hellstrand.
Senaste kyss: Annette, i min soffa för cirka en månad sedan.
Senaste gången du grät: I Skövde för några månader sedan.
Senaste måltiden: En kycklingkebab från mitt favorithak på Hamngatan. Den var god!

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, jag hamnar alldeles för ofta i "kompisfällan". Har man hamnat där så är det omöjligt att ta sig ur.
Blivit arresterad: Nej. Har fått två trafikböter, det är nog allt.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej.
Fastnat med blicken i någons urringning: Oh ja.
Fått ditt hjärta krossat: Ja, och det är lika hemskt varje gång.
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej.
Haft ett one night stand: Ja.
Busringt till någon: Nej, men jag lyssnade i bakgrunden när de tuffa killarna i klassen gjorde det på högstadiet.

Sex saker du gjort idag:
1. Skrivit och skickat ett brev.
2. Läst två kapitel i The Dirt, en biografi om Mötley Crue.
3. Strukit tvätt.
4. Skickat ett grattis-SMS till Lotten som blivit mamma.
5. Styrketränat!
6. Tittat på aktiekurserna på Text-tv.

Fem favoritsaker utan rangordning:
Resor.
Sovmorgnar.
Långa telefonsamtal med folk som jag tycker om.
Glass.
SMS.

Fyra personer du kan berätta allt för:
Vill inte berätta allt för någon, tror jag.

Tre val:
Blått eller rött? Blått.
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Helst båda. Annars choklad.

Två saker att göra innan du dör:
1. Bli lyckligt kär.
2. Skriva Den Stora Generationsromamen för 70-talister (det lär ju bli av...)

En sak du ångrar:
Att jag inte varit modigare.

Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:
Alla som vill. Ju fler desto bättre!

2007-05-16 @ 21:23:55
syrran

A06.blogg så nu vet att jag också har blogg..puss på dig

2007-05-17 @ 20:10:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0