Öfsadröpp

Dialekter är något som alltid fascinerat mig.

Många eftersträvar att inte tala dialektalt. Men varför? Det är så oerhört fint att lyssna på olika dialekter. Alla har sin bakgrundshistoria och sitt ursprung. Liksom att ingen människa är lik en annan till utseendet så är heller ingen annan lik någon annan i talet och sättet att uttrycka sig. Och är inte det underbart så säg? Att vara annorlunda?

Bort med all likriktning i samhället. Våga vara! Och våga tala!


 

Jag vill lyssna på västgötatant om kafferep

Jag vill lyssna på västgötakille om data



Öfsadröpp
                    


Kommentarer
Nilsson

skaru intä kom å hälsa på snart?? Ja ha trôkit på jobbe å längtar etter en vän!

2008-04-10 @ 11:52:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0