Dubbelsuck

Alltså, om vänner i min närhet kunde sluta bete sig som om de vore 15 år!

En människa handlar ju säkert utifrån det den tycker är bäst, men när de värderingar den har är på en 15-årings nivå... *dubbelsuck*

Men jag är inte mamma till mina vänner. De har ett eget liv att leva. Och trots att jag tycker allt tjafs, smygande, prat bakom ryggen på folk och andra konstiga överrenskommelser som ska vara si och så och som ska sägas så om och si, och saker som ska tyckas och människor som ska diskuteras, är ruskigt löjliga, fjantiga, barnsliga och otäckt lika tonåringars, så kanske de behövs för att man ska utvecklas och komma vidare.

Men jag är ingen mamma.

Jag står upp framför mina vänner och säger det jag tycker, tänker och känner. Liksom jag står upp för det inför andra.
Vill jag veta något frågar jag, och får jag svar som inte stämmer är det upp till personen som svarar. Jag frågar inte för att jag vill skvallra, jag frågar för att jag vill undvika skvaller...

Dubbelsuck

Jag är ingen mamma, och jag är för ung för att ha tonårsbarn.


Kommentarer
Mia

Fortsätt som du gör, du är bäst!

2008-08-18 @ 19:06:52
Denna Sanna Kvinna

Det ska jag fixa :D

2008-08-18 @ 21:10:44
URL: http://sofieb.blogg.se/
Johanna mamman

Passa på att lämpa över mammarollen på mig när jag kommer;)

Jag försöker förbrilt avsäga mig huslig stämpeln, men det går inte ingen tror mig....:)

Ok jag tar på mig rollen som husliga mamman åtminståne när jag befinner mig i kinnevedum..

2008-08-19 @ 13:38:42
URL: http://superkoll.blogg.se/
Anonym

Ursäkta men underskatta aldrig en 15-årings åsikter. Jag är faktiskt bara ett år äldre (16) "Harkel"... =)

2008-08-19 @ 22:11:41
URL: http://emmacaptain.blogg.se/
Anonym

Skillnade är väl att du inte ÄR äldre än 16 år. Jag underskattar inte de som är 15 år, nej, det finns så mycket tankar och känslor som är oerhört fina och vackra där. Men när man passerat tonåren med råge ska man inte klampa in på deras rätt att vara tonåringar... Att vara tonåring är en tonårings rätt! Som vuxen har man ett ansvar i det.

2008-08-20 @ 10:13:52
URL: http://rik.blogg.se/
Anonym

Tänk om hela världen skulle bete sig som om de vore 15 år!? Lek med tanken... Det är inte så svårt att förstå varför det finns olika generationer på jorden. Alla tillför något. Men det bygger på att man också tar ansvar för att leva i den generation man är född. Annars förstör man för andra. Ja, kanske inte en människa... men många bäckar små...

2008-08-20 @ 10:16:34
URL: http://rik.blogg.se/
Anonym

Jo jag förstår faktiskt vad du menar. Ju äldre man blir desto fler erfarenheter har man att grunda sina tankar på. Och alla ansvarar för att göra så gott de kan från de förusättningar de har.

2008-08-20 @ 20:18:22
URL: http://emmacaptain.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0