På ett lagom sätt för ett ex

Han varnade mig häromdagen för att stänga in mig, dra mig undan och låta den jag älskar känna sig otillräcklig.
Han sa att han saknade lite, och jag fick en känsla av att han verkligen ville mig väl och bryr sig om mig.
På ett lagom sätt för ett ex. Det var en skön känsla som är svår att förklara. Tycker om honom och bryr mig om honom. Vill att han ska få vara lycklig på samma sätt som han antagligen önskar mig det.

Nu har jag stängt in mig, dragit mig undan och kanske får den jag älskar en känsla av otillräcklighet.
Men jag orkar inte när det blir så mycket. Allt som ska göras, hinnas, finnas, och ordnas. Känns som om jag jobbar 300%. Min fysiska hälsa är helt i bott, och det börjar tära på psyket.
Och tro det eller ej, men vad man än vill säga om saken så tär det på en människa att vara kär också.
Saknaden, längtan, prioriteringsfrågan kring tiden...

Jag vill ha ett liv.
När man blir kär försvinner en liten del av det.
Ge mig ett liv.
Men ge mig bara inte tillbaka det liv jag haft.
Nu är det nytt!


Kommentarer
norrland

Det märks... att hösten är nära... min vän drar sig undan, sluter sig, tänker många tankar.



Men den här gången finns även jag här. Utan tankar och utan tillslutenhet. utan fördomar och utan domar.



2008-08-19 @ 08:44:13
Mr Z

Älska mig mest

När jag förtjänar det minst

Då behöver jag det som bäst...

2008-08-19 @ 19:27:39
lotta

detta kallas för honungsfällan

2008-08-27 @ 23:00:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0