Städdag

 
När någon nämner ordet städa så är det ofta
med en djup suck. För man tänker på att det
ska dammas, torkas, dammsugas och piskas
mattor och plockas undan...

Hmmm... Inte konstigt att jag dubbelsuckar när jag nämner ordet städa. För förutom ovanstående finfördelar och finsorterar jag minsta lilla häftstift. Sorterar alla papper jag kan komma över, drar nya sladdar och fäster upp dem, tvättar alla mattor och skurar rent skoställ. Jag flyttar de möbler jag tycker står i fel rum och plockar upp och sorterar de flyttlådor som aldrig kommit fram. Jag åker till tippen med gamla möbler och jag sorterar ut hårddisken på min dator. Varje CD-skiva ska ligga i sitt fodral och de som inta har fodral ska få nya. Sladdar ska fästas ihop med sladdband, men först dammsugas noga och torkas av.

Då städar jag. Varför kan jag inte sänka kraven lite och vara nöjd med det lilla någon gång? En fin fasad?

Nej, det är som i livet... Jag vill gärna putsa bort min fina fasad och vara fin ända in. Hel ren och lagad.

Inte konstigt att jag dubbelsuckar.

Idag är en städdag...

  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0