Farligt

Är det farligt att leka med en tiger? ("JA" alla barn ropar glatt och högt)
Är det farligt att kamma pälsen på en björn?
Är det farligt att hoppa hage med en elefant?
Ja det är farligt det!

Men det är inte farligt säga ja till den som vet
Svaret på livets största hemlighet
Jesus är ändå det bästa som kan hända dig och mig.

Men det är inte farligt säga ja till den som vet
Svaret på livets största hemlighet
Jesus är ändå det bästa som kan hända dig och mig.


Denna sång har följt med mig. På något sätt vill den säga mig något. Men hela tiden byter jag ut "Jesus" mot ett annat ord...

Egentligen säger den så mycket. Fråga mig inte varför jag minns den. Men denna sång har följt med mig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0