Höstrusk

Ibland funderar man. Funderar över om allt har en mening. Om ödet finns och om meningen är att ödet ser att man behöver vara med om allt det där som sker. Både positivt och negativt.

Jag är ju känd som otursfågeln. Men även andra i min närhet tycks ha samma otur som jag. Men då är vi också ganska lika. Jag och kvinnan J. Lika i vårt sätt att ta livet, att handskas med berg och dalbanan, lika i våra värderingar, lika i vårt sätt att se på situationer och andra människor.

Är man lika bara sådär helt apropå? Eller handlar det om den man formats till genom upplevelser i livet?
Jag vet inte... Visst har vi en liknande bakgrund på många sätt, men samtidigt har vi flera delar i den som är så otroligt annorlunda.

Om man börjar fundera på ödet, saker som sker och söker logiska förklaringar, ja, då blir man nipprig!

Jag får fäkta undan dessa tankar och gå ut och börja jobba. Annars får jag inget gjort. Drömma bort dagar är jag bra på, men idag är ingen dag som jag har tid att drömma bort!


Kommentarer
crazyangel

Kommernog fler tävlingar :) Vad har du för vovvar?

2008-03-01 @ 13:19:29
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
crazyangel

Har du inga bilder på fina vovvar? Kul att se :)

2008-03-01 @ 19:17:41
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Linda

Åh vi Dobermann ägare måste hålla ihop så gå in hos crazyangel.blogg.se o rösta antingen på nummer 31 eller 32.Kom igen nu, hehe
Längtar efter att få se bild på din Dobbis!!!!

2008-03-02 @ 17:41:49
URL: http://hummingbird.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0