11 juli 2007

"Jag har nämnt...
...sanningens spel förut här i bloggen. Nämnt att vill ni vara mig nära så får ni spela sanningens spel.

Jag har just insett, att sanningen för en person kan vara lögn för en annan.

Är det lögn att tiga?
Är det sanning att berätta? 
Är det lögn att berätta?
Är det sanning att tiga?

Var går gränsen mellan sanning och lögn? Skapas gränsen av följderna händelsen ger? Är det först då man kan se vad som är sant eller falskt?
När personens hela liv abrupt rycks upp med rötterna, då är det inte en schysst sanning, eller kalla det osanning eller lögn...

Livet är inte svart eller vitt.
Allt är inte sant eller falskt.
Men en bra måttsticka bör nog ändå vara att tänka steget längre och se hur det påverkar människan i fråga.

Så snälla ni... fortsätt spela sanningens spel med mig, även om ni inte alltid känner er som vinnare.

Våga lev i gråzonen."

Och förlåt, jag förstår, men jag trodde inte det om Er. Ville tro att Ni kände mig bättre än så.
Jag känner mig sviken.
Så förlåt.
Förlåt.


Kommentarer
Johanna

Sanning, är ett mått på hur väl ett påstående överensstämmer med de förhållanden det beskriver.



sanningen behöver inte alltid överensstämma med verkligheten,där för att verklighten inte alltid överensstämmer med sanningen.....

2008-07-14 @ 16:31:54
URL: http://superkoll.blogg.se/
Johanna

bäbis! <3

2008-07-16 @ 23:51:54
URL: http://baccus.blogg.se/
sofie

Åhh tack så mkt min uderbara :D

2008-07-17 @ 14:12:30
URL: http://sofieb.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0