Rutinerad planering

Dag två helg nummer 30.
Värmebölja i all ära...

Och vet ni vad lilla jag hade planerat in just den varmaste helgen på hela året? (Jag vågar tro att det kommer vara det)

Paddla kajak ute på Mälaren! Rutinerat av mig? Jag vet! *blink*

Efter en genomgång och lite nervositet över hur snabbt den skulle välta kom vi iväg, alla sex plus vovve! Maria hade förberett allt och packat med underbara laxmackor och hemmagjord pastasallad. Gissa om jag kände mig bortskämd?

Döm om min förvåning när det inte heller var jag som lyckades välta kajaken först. Grattis JENS!

Döm om min förvåning när det inte heller var jag som lyckades vinna kajakracet. Grattis JOCKE!

Döm vidare om min förvåning när det inte heller var jag som kom på den korkade iden om att vattenfylla kajaken. Grattis DANNE!

Läs mer om eskimåsväng här DANNE! (Lägg märke till att syftet är att kajaken INTE ska bli vattenfylld)



Trots min ovilja för vatten var jag nog mer i närheten av det än jag någonsin trodde jag skulle vara. I vattnet, på vattnet, bredvid vattnet. Och det lustigaste var att jag uppskattade det.

Jag uppskattade vatten!

Vad jag mer uppskattade var alla trevliga, underbara och fascinerande människor jag fick möjlighet att lära känna. Tack fina ni.
Underbara öppna och härligt levnadsglada personligheter.

Och har jag inte helt fel ses vi igen.
Våra vägar har mötts, korsats och spinner vidare...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0