Vem ska jag tro på?

Lyssna på texten

"Ännu en dag. Jag vaknar upp igen. Naken vid min TV som visar jorden
Som i en film. Visst är det skönt att ha det så. För jag vet ju vad som pågår men inte hur det slutar.

Vem ska jag tro på, tro på, tro på när tro på när allt är så här, & ingenting vi nånsin med nåt menar.
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när tro på när allt är så här? Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut.

Och ungefär så här känner jag mej idag.
Jag undrar om nån ser, undrar om nån ser, att clownen inte ler? Jag undrar om nån hör, undrar om nån hör, att explosioner inte stör?
Eller är allt bara cyniskt av ensamhet? Vill så gärna tro, men i en film som liknar den som finns, börjar resan nu nå mot sitt slut. För hjältarna har redan dött av avundsjuka, svek och sorg.

Vem ska jag tro på, tro på, tro på när tro på när allt är så här, & ingenting vi nånsin med nåt menar.
Vem ska jag tro på, tro på, tro på när tro på när allt är så här? Jag hoppas ändå på ett lyckligt slut.

Vem ska jag tro på? Är jag cynisk av ensamhet? Vems är vår hand nu? Ingen vet...

Så vem ska jag tro på?
Så vem ska jag tro på?"


(Di Leva 1987)




Jag kan förstå, men jag trodde det inte om Er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0