För er/ dig som inte vet...

Jag är antagligen inte den du hoppas på. Vill bara uppmärksamma dig om det för att slippa göra dig besviken i ett senare skede. Du förstår, i hela mitt liv har jag levt för att göra andras liv mer beskedligt.
Älskar att hjälpa andra, ställa upp och finnas till hands när de så önskar. Undviker alltid att såra folk. Det är det värsta jag vet. Bäddar in det mesta i bomull och serverar det på silverfat för att slippa se andra ledsna.

Är det någon som kommer mig nära, mycket nära så att personen påverkar mig mycket starkt. Då har jag väldigt svårt att kontrollera mig själv, och så har det varit hela livet. Jag har på gott och ont varit självständig och självgående större delen av livet. Beslutat själv, tagit allt ansvar själv, rått om mig själv, och jag har svårt att ändra på mig. Jag har svårt att ändra på mig överhuvudtaget! Men visst får man kompromissa när det gäller vissa saker, och det har jag också fått lära mig under åren. Men man ska lyckas också...


Problemet kommer när någon som betyder mycket för mig kommer mig nära. Om personen inte förstår mina små signaler där jag säger stopp! Se upp! Backa ett steg! Då ser jag till att de backar! Jag kan inte låta någon komma nära oinbjuden... Detta har hänt mig många gånger...


Jämför med någon som tränger in i din personliga zon i tex ett samtal. Du backar undan ett steg när du känner att personen tränger för nära. Personen flyttar efter, du backar igen, men personen behåller det minimala avståndet. Då känner man sig smått besvärad. Men jag blir lite bekymrad över mig själv i dessa siyuationer. Varför? Finns ju garanterat anledningar, men jag har i princip alltid varit sådan.
 
Tillit...


Visst skulle jag kunna ändra på mig, men det tar tid, och jag jobbar på det, och för tillfället måste jag försöka trivas med mig som jag är.


Kall, iskall och beräknande. Helt samvetslös helt enkelt, sådant kan jag visa prov på.

Människor upphör aldrig att förvånas över människor.


Och jag är inte tillåten att älska någon jag inte är värd eller låter komma närmre. Inte förrän jag själv ändrat på saker och ting!


Men ack så lätt det vore att glömma allt det där.



Kommentarer
mingla

Vilken trevlig blogg du har. Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp med att byta bakgrundsfärg :)

2008-05-13 @ 13:50:38
URL: http://heymingla.blogg.se
QUEENIEQUEENIE

Hej! Jag länkar till 7 personer, i 7 dagar.

Vill du vara en av dom så skriver du att du röstar på min blogg, QUEENIEQUEENIE, i en kommentar i denna blogg: http://www.metrobloggen.se/karsten, IMORGON, ONSDAG (i rätt inlägg - där man ska rösta) .. jag väljer slumpmässigt 7 personer jag länkar till; när tävligen är slut i övermorgon..

Skriv till mig när du har röstat så jag vet. (MAN RÖSTAR IMORGON)
Ha det bra!

2008-05-13 @ 14:04:17
URL: http://metrobloggen.se/queenie
Nelly & Erika

Jag vet vännen ... Älskar dig för den du är ...

2008-05-13 @ 22:24:18
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
norrland

Jag vet... därför väntar jag lite vid sidan av tills tiden är kommen.

2008-05-15 @ 08:49:50
URL: http://norrland.blogg.se
Johanna

Jag kommer tycka om dig även om det visar sig att du är någon annan än den jag trott. Som ja sa igår.. det är svårt att inte tycka om dig! =)
Puss o Kram på dig söt!

2008-05-18 @ 15:36:23
URL: http://baccus.blogg.se
Peter

Jag trors mig ha sätt de flesta sidorna av dig, men kanske inte. Fast jag har ändå inte övergivit dig och tänker inte göra det även om du visar någon sida som jag ännu inte sätt. Så är det något så är det bara att höra av sig, det vet du.
/Kram

2008-05-18 @ 16:20:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0