Ur dagboken den 15 november 2005

15 nov -05
Huvudet känns tungt...
Ute har mörkret belägrat den söndertrampade gräsmattnans sista trevande grässtrån. Gatubelysningen bildar luddiga konturer i ett orange skimmer mot den mörka skyn.
Jag är trött.
Människorna ute på gångstigen skyndar med raska steg.
Det gör mig trött.
Alla har ett mål, är på väg till något. Bråttom, bråttom!
Idag orkar jag inte vara en bland dem.
Är det vad vi vill? Tvingas skynda för att hinna, se till att hinna för att sedan skynda vidare?
Tanken gör mig ännu tröttare...

Vad vill jag?
Vad vill vi egentligen? Skynda hem för att hinna tvätta bilen? Laga mat? Dammsuga?

Vad vill du?
Kanske inte läsa sånt här trams eftersom det ofta finns andra planer i ett tidsschema, men ändå.

Vad vill du?


Samma känsla nu som då.


Kommentarer
Sofie

Haha ja detta var ju typiskt bara för att just ja ska ta kortet. Antar att det är lika bra att sätta igång o köra lite bil nu :D Tack för hjälpen Sis. Puss

2008-05-07 @ 09:27:57
URL: http://sofieb.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0