Man ser tydligt en konservburk

För mig, för dig, för dina ord.
Fina lyssna HÄR

För trött för att leta upp rätt ord och formuleringar, men ändå så rent, klart och helt ärligt.
Behövs det mer undrar jag?
Nej, inte i min värld.

Inte i min värld!

Vår värld är full av krav.
Krav på hur vi ska uttrycka oss
Krav på hur vi ska uppfattas
Krav på hur vi ska se ut
Krav på hur vi ska bete oss

Men snälla lilla värld. Om du så var lila så skulle jag inte döma dig.
Så varför döma mig om jag råkar falla utanför normerna?

Vem har ansvar för vår värld och de normer och värderingar som sätts upp?
Snälla, fina, vackra, underbara lilla människa på jorden. Se vår värld, se dig själv och se andra.
Vi har ansvar för våra barns arv.
Det vi lämnar efter oss är det de bygger vidare på.

Vad gör det om vi så sopsorterar så att hela jordklotet är rent när vi inte sorterar bland vårt kognitiva sätt att sortera världen i?

Men jag vet, praktiska saker är lättare att se, lättare att ta tag i, lättare att rätta till.
Man ser tydligt en konservburk utanför den fina sopsorteringsstationen.
Ja, man ser tydligt en konservburk...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0