Å Vilket bröllop!

Idag är jag ruskigt ruskigt trött efter fest i dagarna två!

Men å vilket bröllop. Självklart kunde varken jag eller Alida hålla oss från tårar när vi blev sittande och mindes vår barndom och de planer vi smidde kring vårt bröllop då.



          

Mellan vigseln och festen fick alla 70 bröllopsgäster åka med båten Magnus Gabriel runt i skärgården. Brudbaret gick av i Spiken medan vi andra fortsatte skärgårdsturen. Snittar med rökt fisk från Spiken åts gladeligen både av oss svenskar men framförallt skottarna. Lagom när vi passerade Alidas stuga stannade båten, och där stod de nygifta på bryggan och vinkade.

Följet leddes till och från båten med en säckpipeblåsare i täten.

Väl framme vid festen anlände brudparet i häst och vagn.

Brudens far höll tal, och mina ögon tårades när han nämnde mig och Alida i vår barndom.

Brudgummens dotter höll tal, och det några av de mest rörande orden jag hört.

Bröllopstårtan kan ni se här

GRATTIS!
Brud-brudgum och era familjer.

Herr och fru Porteus
Alida och Tim


Kommentarer
Amanda

vad gulligt

2008-09-22 @ 07:27:42
URL: http://www.metrobloggen.se/Dotteralberta


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0