Jag kan inte låta bli...

...att tänka att hon verkligen gör sitt bästa utifrån sin situation och sitt liv. Men det handlar inte längre om att göra sitt bästa. Det räcker för mig, men inte för ett barn.

Varför kan hon inte söka hjälp? Få någon att prata med? Någon som kan hjälpa henne få styr på alla tankar och rätsida på många omedvetna handlingar. Hjälpa henne att få koll på försvarsmekanismer som går in när man på grund av tidigare upplevelser i livet reagerar som man gör?

Jag vet med säkerhet att hon är en ganska fin människa innerst inne. Och jag har sett delar av den fina människan också. Men jag ser också en fasad. Ett försvar utåt för att slippa vara sårbar. Ett skydd, en pansarsköld full av åsikter, handlingar och ord. Bättre att förekomma än att förekommas.
Men jag vet med säkerhet att hon är en ganska fin människa innerst inne.
 
Tyvärr är det så att gör hon sitt bästa nu så räcker det inte till för att hon ska kunna få må bra. Det drabbar bara henne själv. Och det gör ont i mig att se en människa som går förlorad.
Hon är värd något mycket bättre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

rik om du vill

Tankar på djupet utifrån mig själv som journalist, mamma, socialpsykolog, egen företagare och människa. De viktigaste orden är de du själv läser på de blanka raderna...

RSS 2.0